Laatste geplaatst nieuwsbericht (home) *** Ons emailadres: rhodef10@gmail.com.

vrijdag 16 november 2007

Vraag van het kwartaal...

Elk kwartaal krijg je een verrassende vraag gesteld over Sint Oedenrode.
Doe mee en beantwoord de vraag:

Hier zie je een foto van bijna 90 jaar oud. Je ziet de Markt van Rooi. Het dorp liep uit voor iets bijzonders. Deze foto is het bewijs. Wat was er aan de hand? (het was landelijk nieuws!)

Denk je het te weten, reageer dan op de foto. Zodra iemand het juist heeft, wordt de oplossing bevestigd met het hele verhaal. Weet je het niet? Gok dan! (klik eventueel op de foto voor een vergroting)

UPDATE:
Binnen 24 uur (!) is het al geraden door Toon Bekkers van Rhode F8 (en leider van het zaalvoetbalteam PSV).
Het was de aankomst van één van de moordenaars van de directeur van de Rooise melkfabriek. Lees hier meer over deze bizarre zaak. Deze vraag van het kwartaal is dus binnen 1 dag opgelost. We gaan de volgende vraag een graadje moeilijker maken... Binnenkort weer een andere vraag (of stuur zelf iets op naar rhodef10@gmail.com)!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

De plaatselijke veldwachter ging met pensioen?

Anoniem zei

Wit ik veul, de drumband bestaat 5 jaar?

Anoniem zei

ff serieus mensen, het was LANDELIJK nieuws!

Anoniem zei

Sinterklaas is landelijk nieuws. Die zie ik ook elk jaar op de markt, maar ik ken hem niet herkennen op de foto. Nee, Rooi landelijk nieuws? Ik geloof er geen biet van!

Anoniem zei

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik weet wel dat rond die tijd Wilhelmus Marinus Bekkers (ofwel mgr Bekkers) een jaar of 10 moet zijn geweest. Heeft dat er iets mee te maken, want deze bekende Nederlander is wel geboren in ons Rooi!

Anoniem zei

Volgens mij is het de moordenaar van de melkfabriekdirecteur die in Rooi arriveerd.

Anoniem zei

Heel goed Toon! Bekkers?

Anoniem zei

Ik ben de Toon van F8 en PSV.
Allereerst mijn complimenten voor de site van F10 Ed.
Aangezien dat Lars en Rens en Maarten door PSV zijn gecontracteerd voor het zaalvoetbaltoernooi. Was ik vanmorgen de site aan het doorspitten voor informatie over mijn toekomstige sterspelers.

Anoniem zei

Ooh, dan heb ik goed gegegokt. Ik ken maar twee Toontjes bij Rhode, dus dan was het 50% kans hé.
De site is groeiende, steeds meer Rhodenaren weten de site te vinden. Dat gaat helemaal lopen zodra het zaalvoetbaltoernooi begint. Ben bezig met het maken van een reclameposter voor op het prikbord in de sporthal.

Blijf de site volgen Toon, want de camera's spotten naast PSV óók de wedstrijden van Ajax, Utrecht en NAC. Dus je kunt ook beelden verwachten van andere F8-spelers in die 4 teams: Sean, Mathijs, Rick en Maikel. Of bij de tegenstanders natuurlijk.

Anoniem zei

Best heavy verhaal over die moordzaak in Rooi. Ook het feit dat de Rooise veldwachter de vingers van het lijk opstuurde ipv vingerafdrukken nam. Wat een "goeie ouwe" tijd.
Foutje bedankt!

Anoniem zei

Zit ik iedere dag te kijken wanneer de vraag van de maand januari start, is het opeens de vraag van het kwartaal!
Hahaha!!!!

Anoniem zei

Waar blijft de volgende vraag @

Wij zijn tegenwoordig: Rhode F4:

Wij zijn tegenwoordig: Rhode F4:
Klik op de F4-banner hierboven als je naar de tegenwoordige tijd wil. En anders geniet van het opmerkelijk seizoen van Rhode F10 hieronder...