Laatste geplaatst nieuwsbericht (home) *** Ons emailadres: rhodef10@gmail.com.

maandag 14 april 2008

Zaterdag naar 'El Buitre' van Schijndel

Wij hebben onze eigen Gier, en wel in de goal!Zaterdag spelen we tegen Schijndel f11, de club van 'El Buitre' ofwel de bonkige oorlogmakende spits Jack de Gier! Gelukkig hebben wij sinds kort onze eigen Gier en die staat in de goal. Kevin is naast keeper óók onze aanvoerder die deze week de ballen uit de kruising vliegt.

Rolverdeling

  • Reservekeeper is Floris.
  • De ouders van Stef, Maarten en Floris zorgen voor het vervoer naar Schijndel.
  • De aanvoerder is Kevin (zie foto)
  • De voetbaltas met de was gaat over van Stef naar Kevin.

    Vertrek: 09.30 uur, aanvang wedstrijd: 10.15 uur


    Elke club was blij met de komst van El Buitre. Het betekende doelpunten en oorlog in de 16 !Oorlog!
    De voormalige Schijndel F-speler Jack de Gier speelde de sterren van de hemel. In 1988 werd hij betaald voetballer. Hij speelde bij diverse clubs als BVV Den Bosch, Cambuur, GA Eagles, Willem II en NEC. Ook speelde hij nog in Belgie en Schotland. Bij elke club voerde hij oorlog in het strafschopgebied. Hij scoorde maar liefst 133 keer! Laten we met eenzelfde strijdbare maar sportieve instelling onze tegenstander tegemoet treden komende zaterdag. We tekenen voor hetzelfde resultaat als in het najaar tegen Schijndel F11!

    Tegenwoordig is Jack scout voor NEC én hij heeft een eigen voetbalschool opgericht!

    Dubbel programma
    Let op, we spelen twee wedstrijden binnen twee dagen. Maandag spelen we namelijk alweer tegen Boekel Sport F10. Lees óók deze voorbeschouwing!

    En wat je allemaal op internet kunt aantreffen! Hier een krantenartikel uit 1988 waar Jack de Gier wordt ontdekt en betaald voetballer wordt!
    De overgang van de Gier naar BVV Den Bosch

  • 21 opmerkingen:

    Anoniem zei

    Ik kan helaas geen opnamen maken, maar mogelijk dat anderen dit op zich willen nemen? (foto's en/of video).
    Ik monteer desnoods wel weer af.

    Enne wel de eindstand door sms-en aub mensen...

    Anoniem zei

    Haha, de Gier. Als hij wat minder uitbundig had gestapt, dan had hij nog wel bij een topclub gespeeld. Maar Jack ging altijd voor het plezier en de lol. Een goeie instelling van een goeie vent.

    Hij was 1 keer heel dicht bij een transdfer naar PSV geweest, toen in zijn Willem Il-periode. PSV zocht een pinch-hitter als opvolsger van Rene Eijkelkamp, maar dat is net niet doorgegaan.
    Had ie mooi sames met Stan Valckx iedere week de kroeg in kunne duiken!

    Welkom in schijndel F10
    Evert en Liseth vd Korput

    vhpatje zei

    ik verwacht je wel eve terug @!!!
    want ik denk dat we junior goed kunne gebruiken!!!
    dus effe op en neer tuffe sabeltjes!!!

    Anoniem zei

    Het kan zijn dat je zondag e.e.a. nog niet volledig had mee gekregen , aangezien je was teleurgesteld dat PSV nog geen Kampioen geworden ( maar dit komt goed of a.s. woensdag al of aankomende zondag ) maar ik sluit me aan bij het commentaar van Patje

    Anoniem zei

    Da's anders 4 uur rijden voor een wedstrijd van 40 minuten!!! Het is geen Champions Leage...
    Ik heb een beter plan: Lars in de spits uiteraard, Maarten neemt de rol van Bart over op het middenveld en Joey ruimt achterin alles op. Deze as niet wisselen. Kevin vliegende keep (Gier) en de rest laten jagen op de bal. Dat komt zeker goed! De vorige wedstrijd zonder Bart is nl. ook niet verloren gegaan! Enne het belangrijkste: weer veul leut hebben...

    vhpatje zei

    hahaha we zien wel waar het schip strand! kampioen of geen kampioen lol hebbe we en dat telt het meeste!!!! ps. prettig weekend sabeltjes!!

    Anoniem zei

    Dank je. En nog één tip voor de ouders: gebruik geen aanstekers als je de WC-rollen het veld ingooit in Schijndel.

    Anoniem zei

    ik zal zaterdag ook met de auto naar de neul komen dus als er supporters meewillen dan kan dat. Ik kan wel filmen maar dan moet een invalleider de wissels doen. @ je zegt het is geen championsleague maar ik vind dit veel belangrijker, hier wordt gevoetbalt om te voetballen, voor plezier en resultaat maar daar (league) wordt alleen gespeeld om geld ! Veel plezier komend weekend (en toch verwachten we jullie nog)...

    Anoniem zei

    Ik heb gehoord via via dat jullie van plan waren om 15.000 wc-rollen op een aanhangwagen te vervoeren naar Schijndel, maar dat dit nu is afgeblazen?

    Anoniem zei

    Ik lees op de rhode-site dat de 23e alle prijswinnaars worden gehuldigd. Ik neem aan dat dit alleen voor de senioren is en niet dejeugdteams??? Wie weet daa iets meer van?

    Anoniem zei

    Arnie,

    Als jij filmt dan zal ik de wissels doen, ik kijk wel of ik dan nog foto's maak. Op de film zit men nl. op te wachten.

    Anoniem zei

    Begrijp ik nu goed dat dit de kampioenswedstrijd is?
    Als jullie winnen van Schijndel en tegelijk Sparta verliest, dan is het gat 6 punten met nog maar twee wedstrijden te gaan. Dan kan Sparta dus alleen nog maar gelijk komen en zijn beide teams kampioen. Of wordt er dan nog een beslissingswedstrijd gespeeld?

    Anoniem zei

    beste Mark, dat zou zomaar kunnen maar dat weten we dan toch pas later op de dag als alle kids al thuis aan het spelen zijn. Ik heb nogmaals de vraag uitstaan of het klopt dat bij gelijk aantal punten er meerdere kampioenen zijn en er geen beslissingswedstrijd nodig is bij de F-jes. Hopenlijk kan iemand een citaat uit de KNVB-regels sturen naar onze webbeheerder (vraag aan alle lezers)? Laten we eerst donderdag maar eens gaan trainen, daar heb ik nu zin in en dan zien we zaterdag wel weer hoe we wakker worden en wat we dan willen en kunnen...

    Anoniem zei

    Ja, of dan is diegene kmet het beste doelsaldo

    Anoniem zei

    sorry, tikfoutje. Ik bedoelde als beide teams even veel punten hebben, dan is het doelsaldo bepalend

    Anoniem zei

    of onderling resultaat! en dan is dat weer gunstig!!!!
    Wel jammer dat die duidelijkheid niet vooraf bekend is

    Anoniem zei

    ik heb vandaag met de knvb gebeld en als ze hetzelfde aantal punten hebben zijn allebij de teams kampioen!!!!
    want bij de f pupillen staat spelvreugde voorop!! en dat klopt!!!
    groetjes van een fan!

    Anoniem zei

    Oooh dan heb ik dus toch gelijk. In dat geval kunnen jullie kampioen worden zaterdag!

    Anoniem zei

    Als dát gebeurt dan wordt ik gek! PSV én F10 kampioen en pa zit ergens ver boven de grote rivieren in een kabelbaan met zijn gezinnetje. AAAAAARGH!!!!!
    Dit horrorscenario kan Hitchcock nog niet eens verzinnen...

    Webredacteur @ zei

    Opgelost! 26 april een eventuele huldiging...
    Stuur het verslag met evt. een foto van komende zaterdag maar naar rhodef10@gmail.com, want ik lees zojuist tot mijn vreugde dat ze tegenwoordig een internetcafé hebben in Slagharen. Haha!!!!!

    Anoniem zei

    Ben benieuwd jongens. Maak er een leuke wedstrijd van!

    Wij zijn tegenwoordig: Rhode F4:

    Wij zijn tegenwoordig: Rhode F4:
    Klik op de F4-banner hierboven als je naar de tegenwoordige tijd wil. En anders geniet van het opmerkelijk seizoen van Rhode F10 hieronder...